Cara Hilangkan Jerawat Batu Anak Remaja Supaya Tak Malu Nak Berkawan

Baru-baru ini, ada seorang budak sekolah dalam lingkungan 14-15 tahun whatsapp saya secara personal. Tanpa membuang masa, adik itu terus menceritakan masalah jerawat yang dialaminya yang mula membiak di atas mukanya sejak Tingkatan 2.



Dia juga kongsi gambar beliau ketika umur 14 tahun, memang flawless dan licin! 

Kemudian, adik itu kongsikan pula gambar mukanya sekarang. Tidak dinafikan. saya yang melihat ni pun boleh merasakan kepedihan dia - bukan sahaja tak ada confidence nak berkawan di sekolah, tapi melihat dari jerawat-jerawat besar yang dah masak kekuningan di atas muka beliau - pastinya adik ini sedang menanggung sakit.



Sakit tau jerawat masak banyak-banyak ni! 

Jadi saya tanya beliau, tentang skin regime beliau sekarang - pakai apa? ada makan supplements apa-apa? Period cycle macam mana? Makan minum ada alahan atau tidak? 

Dipendekkan cerita, adik ini menjawab : 

Sebelum ni pakai produk kosmetik lokal yang femes tu - yang awal-awal memang bersepah review kebaikannya, tapi sekarang sudah femes dengan kesan-kesan buruk dari pemakainya. Muka menggelupas teruk, rasa terbakar, kulit menipis, jerawat naik teruk dan sebagainya. 

Sekarang beliau tak pakai produk apa-apa (Dalam pandangan saya, beliau harus pakai sekurang-kurangnya pencuci muka, toner dan pelembap muka. Ini basic! Bayangkan kotoran harian di sekolah dengan aktiviti sukan, cuci dengan air aje takkan bersih.) 

Period cycle tak berapa teratur. Kadang-kadang sebulan sekali, kadang-kadang dua bulan sekali. Ikut suka dia je nak keluar bila. (Ketidakstabilan hormon juga akan menyebabkan sistem badan terganggu; salah satu kesan dia adalah masalah jerawat).

Tak ada makan apa-apa supplements. 

Tak ada alah pada apa-apa makanan (atau mungkin beliau tak pernah tahu).

Jadi, apa saya suggest dekat adik ini?

Jom kita stabilkan sedikit hormon adik, sambil tu kita kuatkan immune system supaya tak senang jerawat nak membiak. 

Tapi macam mana caranya?

Stabilkan hormon dengan GLA COMPLEX SHAKLEE!

VITAMIN C untuk kuatkan rintangan badan dan kulit, serta mengecutkan jerawat yang sedia ada atas muka. Dan banyak lain kebaikan Vitamin C ni - sebab itu ia adalah vitamin asas untuk semua orang.



Jika anda ada any concern tentang tahap kesihatan anda dan anda nak usaha menjadi lebih sihat, boleh lah contact saya untuk FREE consultation.

Sara Amelia
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com
IG/FB : @revampwithsara/ Revamp with Sara

No comments:

Post a Comment