First Time Puasa Sambil Breastfeed - Macam Mana Nak Prepare?

Kurang dari sebulan lagi bulan mulia, bulan Ramadhan akan tiba! Of course ramai yang excited dan tak sabar nak tiba bulan puasa, termauk lah diri saya sendiri. 

Bila terfikir pasal bulan puasa, benda pertama yang saya ingat adalah BAZAR RAMADHAN! Ya Allah, masa bulan ni je I akan rajin ke pasar malam. Lagipun sebelah rumah aje, jalan kaki dah sampai! Mula lah teringat kat murtabak, ayam percik, air tebu ais, roti john dan banyak lagi. 

Dan benda kedua yang saya sangat excited adalah pasal terawih. Disebabkan suami saya sangat busy pada puasa tahun lepas - tak dapat selalu ke masjid, terawih di rumah aje. Harap-harap tahun ni boleh selalu ke masjid - bulan ni lah nak kumpul pahala sebanyak mungkin kan?

Puasa Dan Breastfeeding, TWO in ONE. 




Tak tak, bukan saya. Tapi ramai kengkawan saya yang akan berpuasa sambil breastfeed buat pertama kali. Jadi, ramai lah yang tanya saya, 

"Ada ke set untuk puasa? Iye lah, makan dah kurang. Takut pulak baby tak cukup khasiat kan?"

Of course ada, sayangku. 

Shaklee kan prihatin!

Kalau kita yang tak breastfeed ni pun menggeletar jugek lah kaki ni nak tunggu buka; kalau petang-petang tu dah lembik semacam! Tapi, bab berjalan ke bazar ramadhan kuat pulak, ye dok? :p 

Ibu yang menyusukan bayi diberi rukhsah - tak puasa pun tak ape, dengan syarat kena ganti dan bayar fidyah. 

Tapi, takkan sebab menyusu aje terus taknak puasa. Masih kena ganti juga- and masa nak mengganti tu, inshaAllah masih breastfeeding lagi. Jadi, apa kata terus aje berpuasa, selagi mampu!

Ibu Breastfeeding berpuasa, susu tak drop, dan sentiasa bertenaga sehingga waktu buka - apa rahsianya?

3 MIGHTY GEMS by Shaklee

Ape tu?

Set Mighty 3 Gem yang terdiri dari ESP, Performance Drink dan Meal Shakes telah membantu ribuan ibu menyusu berpuasa dengan bertenaga dan production susu tetap tip top macam hari-hari bukan puasa.


Jika anda ada any concern tentang tahap kesihatan anda dan anda nak usaha menjadi lebih sihat, boleh lah contact saya untuk FREE consultation.

Sara Amelia
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com
IG/FB : @revampwithsara/ Revamp with Sara


No comments:

Post a Comment