Pengalaman Sendiri : Redakan Jerawat Dan Parut Dengan SHAKLEE!

Harini I nak share pengalaman I sendiri. Ye lah, dah mula makan dalam 4 bulan ni - alhamdulillah baru lah sendiri rasa keberkesan Shaklee ni! Baru boleh konfiden nak eksyennn kat orang. Hehehehe

Sebab I mula makan Shaklee : azam tahun 2017 ni memang nak sihat! Sihat yang betul-betul sihat; berat badan ideal, makan makanan yang berkhasiat, makan supplements, bersukan dan sebagainya.

Basically - I nak ubah cara hidup I ke arah cara hidup yang
SIHAT!

Jadi, I mula mengambil beberapa produk Shaklee - mengikut keperluan. 

Contohnya: 
I mengalami masalah jerawat dari mula akil baligh lagi - dari umur 11 tahun, jerawat tak pernah berhenti tumbuh di muka. Dan kulit juga memang jenis yang berminyak. 

Ni normal lah ni hidung merah, mata sembab - sebab resdung attack almost setiap hari



Tengok berapa banyak jerawat kat muka tu, campur dengan parut ya Allah. Bila tengok balik rasa nak menangis!

Jadi, I makan Vitamin C untuk merangsang penghasilan kolagen untuk pastikan kulit I anjal dan bebas jerawat, selain untuk hasilkan antioksida untuk menentang jerawat ni. 

I juga ambil Alfalfa Complex - untuk detoks seluruh badan I - supaya segala toksin yang menyebabkan jerawat kat muka ni nyah dari badan I. 

I juga ada ambil beberapa produk Shaklee yang lain, untuk berikan fokus dan tenaga untuk I bekerja sepanjang hari, untuk kurus, dan banyak lagi. Yes, slow-slow I tambah jumlah supplemen harian I. 

Jika sebelum ni I jual Shaklee menggunakan testimoni orang sahaja - kali ni I sendiri nak kongsikan kejayaan I dalam menentang anasir jahat (jerawat!) ni. 

Selepas consume supplemen Shaklee dalam 3 bulan - tanpa sengaja I tengok balik gambar lama dalam phone. Lama tu tak lama sangat, 3-4 bulan lepas. Gambar-gambar kat atas tu - dan bayangkan apa I rasa. 

Baru I nampak Shaklee memang betul-betul berkesan. Sebab I betul-betul tak ada bergantung kepada produk lain. In fact, skincare pun sangat minimum. Toner pun takde! Dulu tepek 7-8 produk sekaligus pun takde jadi apa. Masih sama - jerawat teruk. 


Ini saya sekarang. Muka tanpa secalit makeup ke bedak ke - malah gambar ini selepas saya baru habis lari 10 kilometer (yang saya TAK PERNAH buat sebelum ni, EVER!). Bila tengok ni pun rasa nak menangis. Rasa happy sangat, slowly kulit saya semakin sihat! 


Bukan sahaja kulit sihat, azam 2017 yang nak sihat ni pun berjalan dengan lancar dengan bantuan Shaklee. Bayangkan saya si badak gemuk yang lari 1km pun tak pernah. Bersukan tu benda yang sangat asing, memang tak pernah aktif sukan dari sekolah. 

Tapi, saya baru tamatkan larian 10KM. Itu something yang sangat besar untuk saya! 

Badan sihat, kulit cantik - terima kasih Shaklee


Belanja 'duckface' untuk semua! 


Jika anda ada any concern tentang tahap kesihatan anda dan anda nak usaha menjadi lebih sihat, boleh lah contact saya untuk FREE consultation.

Sara Amelia
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com
IG/FB : @revampwithsara/ Revamp with Sara

No comments:

Post a Comment