Bagus Sangat Ke ESP Shaklee Ni Sampai Semua Borong?!


Tiap kali HQ restock ESP Shaklee ni, stock mesti laaaaju je habis, sebab SID (Shaklee Independent Distributor) dah pre-order dari customer-customer . Jadi, bila masuk je stock, berperanglah semua SID kat warehouse. I pun tak ketinggalan berebut stock untuk customers I. Takut habis punya pasal.

Bagus sangat ke ESP ni sampai beribu-ribu orang repeat order setiap bulan?

I kenal ESP ni from my sister, dia yang mula guna Shaklee dulu. I pelik dia ni rajin bebeno lah stock ESP dia bila dah habis. Bila dia dah turun 7 kilo dan cantik selim melim, baru lah I tergerak hati nak buat research sikit tentang ESP ni. And kerana ni lah, I konpiden nak start jadi Shaklee member dan war-warkan kepada dunia tentang kebaikannya.

Protein sangat penting untuk pembentukan sel-sel dan repair tissue dalam badan.

I ada share Kesan Kekurangan Protein dalam Badan di dalam post I sebelum ni.

And untuk mengelakkan kita dari terkena kesan-kesan ni, kita bukan hanya kena menjamah protein tetapi juga kena make sure kita consume GOOD PROTEIN setiap hari.

Ayam dan ikan yang kita makan setiap hari tu tak good ke?

Ayam yang kita makan setiap hari tu adalah ayam yang diberi makan ubat dan disuntik supaya cepat besar dan gemuk supaya cepat dapat dijual. Ikan yang kita makan harian tu membesar di dalam air lautan yang tercemar dengan macam-macam chemical dan sampah-sarap. Kita masih fikir makanan yang kita makan setiap hari tu good-good? Not anymore.

Belum masuk lagi cara kita masak makanan tu. Protein ni sangat sensitive kepada haba panas, dan protein ni akan rosak kalau terkena haba yang sangat panas. Bayangkan lah kita goreng ayam dalam minyak mendidih. Goreng dah satu hal, dah memang tak berkhasiat. Berapa percent je protein yang tinggal pada ayam tu bila ayam tu masuk dalam badan kita?



Sebab tu lah kita kena tambah khasiat protein, tapi kenapa kena pilih ESP Shaklee and bukan jenama lain?

  • ESP Shaklee adalah 100% SEMULAJADI. Bukan ESP sahaja, tetapi SEMUA produk Shaklee!
  • ESP Shaklee menggunakan kacang soya non-GMO (non-genetically modified organisms) yang diproses pada suhu rendah untuk mengekalkan kuantiti dan kualiti protein.
  • Mempunyai kadar indeks glisemiks (GI) yang rendah iaitu serendah 39, menjadikan ESP sesuai dimakan oleh pengidap kencing manis.
  • Diproses menggunakan air untuk mengekalkan kandungan isoflavones yang bermanfaat kepada kesihatan. Sesetengah produk protein soya di luar sana diproses dengan alkohol, dan ini akan memusnahkan kandungan isoflavones dalam soya.
  • Diproses menggunakan proses pensijilan yang dikenali sebagai Identity Preserved Program(IPP), untuk memastikan kacang soya yang digunakan bebas daripada pendedahan perubahan genetik, dari benih hinggalah kepada pengeluar.
  • Mengandungi asid amino lengkap, temasuk asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan manusia
Haa, kita nak pilih protein powder yang 100% semulajadi dan dibuat dari soya non-GMO atau nak consume yang dibuat chemically siap diproses dengan alcohol?

Benefits ESP Shaklee pula?

  • Baik untuk kulit : merangsang pembentukan semula kulit dan otot, mengurangkan kedutan, agen anti-penuaan, mengembalikan radian kulit dan mengurangkan kesan parut.
  • Pembekal tenaga : ESP membekalkan tenaga dengan segara dan kerana ia mempunyai kandungan GI yang rendah, memberi rasa “kenyang” yang lebih lama!
  • Elak Gastrik : ESP Shaklee ada power untuk buat kita rasa kenyang lebih lama, jadi perut pun tak masuk angin dan gastrik!
  • Awet muda : asid amino penting untuk pembentukan otot, kuku, rambut, darah, organ, kulit dan sebagainya. Pengambilan yang kerap dalam kuantiti yang betul boleh menyumbang kepada awet muda
  • Baik untuk hormon badan : membantu merendahkan paras kolesterol, mencegah risiko osteoporosis dan sakit jantung.
  • Baik untuk kesihatan prostat : Genistein dalam kacang soya telah terbukti membantu mengekang pertumbuhan dan perebakan sel kanser.
  • Membaiki pigmentasi : Membaiki masalah rambut seperti uban dan gugur, membaiki pigmentasi, kedutan dan kesan tua

I juga pernah tulis post tentang Siapa Yang Sesuai Consume ESP ni. And basically, semua orang memang digalakkan untuk consume ESP Shaklee ni!





Tunggu apa lagi?

Jika anda ada any concern tentang tahap kesihatan anda dan anda nak usaha menjadi lebih sihat, boleh lah contact saya untuk FREE consultation.

Sara Amelia
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com
IG/FB : @revampwithsara/ Revamp with Sara

No comments:

Post a Comment