Mula Supplements Mengandung SEBELUM Mengandung?

Persoalan : 
Bila kita sepatutnya mula mengambil supplement Mengandung? Trimester pertama ke, terakhir ke, hari terakhir ke? 




Sebaik-baiknya, kita mula prepare badan kita untuk mengandung sebelum kita mengandung. Maksudnya, jika kita planning nak pregnant, masa tu lah kita kena mula buat persediaan untuk badan kita kuat dan penuh dengan nutrient-nutrient yang janin perlukan. 


Orang selalu membuat kesilapan apabila mula segala 'kehidupan sihat' hanya apabila dah tahu kita berbadan dua. Sebaliknya, lagi elok kalau kita mula mengambil supplemen-supplemen mengandung sebelum itu lagi supaya apabila berlaku proses persenyawaan tu, badan kita ni dah PENUH dengan nutrients and apabila baby/janin/fetus mendapat khasiat yang baik dari minit pertama mereka dihasilkan! 

And selain membekalkan nutrients kepada baby, kita juga prepare diri kita ni supaya tulang lebih kuat, emosi dan hormon stabil (kita elakkan pergaduhan suami isteri sebab ibu preggy selalu emotional), preggy mummy dari awal lagi tak senang dijangkiti penyakit sebab antibody kuat. 

Tak salah nak consume supplements mengandung ni sebelum preggy sebab vitamins Shaklee bukan sahaja dirumus khas untuk ibu-ibu preggy tapi dihasilkan untuk bagi benefits kepada semua orang. Produk Shaklee ni universal! 

Siapa nak join I and siapkan diri (fizikal dan mental) untuk mengandung tahun ni? 
(Kalau you tengah baca ni, minta doakan I!)

Meh baca tentang Set Pregnancy Shaklee, boleh lah baca di sini! 


Jika anda ada any concern tentang tahap kesihatan anda dan anda nak usaha menjadi lebih sihat, boleh lah contact saya untuk FREE consultation.

Sara Amelia
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com

IG/FB : @revampwithsara/ Revamp with Sara

No comments:

Post a Comment