Kenapa Orang Kencing Manis Kena Kurangkan Makan Nasi?


Kerana carbs dalam nasi tu ada banyak starch (kanji) dan gula. Carbs berlebihan akan bertukar jadi gula and badan yang sihat akan release hormone insulin. Insulin ni guna dia is untuk bagi isyarat untuk take the sugar out from darah kita and into the cells so sugar tu akan digunakan as energy.




Insulin pesakit diabetic dah tak function very good or sel-sel dah tak berhubung dengan insulin dengan baik. So, sebab tu bila a diabetic makan nasi yang bersenduk-senduk, gerenti kencing manis dia akan increase. Bila kencing manis tak stabil, naik turun secara mendadak, other parts of the body pun affected; jantung, nerve systems, etc.


Sebab tu lah kena control. 

Alternatively, you boleh try Vivix from Shaklee. 



Dalam 1001 kebaikan Vivix yang memang dah terbukti kebaikannya, Vivix dapat bantu pesakit-pesakit kencing manis. Kandungan resveratrol dalam Vivix yang membantu dalam pemulihan pesakit diabetes.

Macam mana Vivix bantu?

1. Meningkatkan sensitiviti tubuh terhadap hormon insulin
Satu sebab utama kencing manis (diabetes) ni ialah rintangan badan terhadap insulin (Insulin Resistance). Gula yang sepatutnya diserap ke dalam sel akan terbiar dalam darah dan menyebabkan diabetes bagi yang mempunyai masalah insulin resistance ni.
Resveratrol membantu menjadikan badan lebih sensitive dan boleh react lebih baik dengan insulin, melalui pembaikan sel dan DNA yang rosak.

2. Mengawal Kepekatan Gula Dalam Darah
Bila insulin resistance dapat di-control, kepekatan gula dalam darah secara automatik akan dapat dikawal dengan berkesan.

3. Menggalakkan penyembuhan luka dengan pantas dan elakkan kerosakan mata
Vivix mengandungi polifenol anthocyanins yang membantu dalam kedua-dua perkara di atas

Dari penerangan dan testimoni di atas, memang banyak kisah-kisah kejayaan bagi pesakit diabetes untuk jadi lebih baik, malah ada yang terus bebas dari diabetes selepas mengamalkan Vivix.


Selain ikhtiar secara tradisional dan control pemakanan, tak salah untuk cuba Vivix sebagai alternatif. Yang penting, jangan dibiarkan kencing manis ni, silap-silap kena potong kaki! Ramai yang dah merasa kebaikannya, anda bila lagi? Nak sihat kena usaha. 

Sara Amelia
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com


No comments:

Post a Comment