Dapatkan Bekalan Vitamin C Berpanjangan Setiap Hari Hanya Dengan SATU Tablet Sahaja!

Semalam Sara ada share pasal benefits Vitamin C untuk our body kan? And untuk consume buah-buahan tiap hari ni maybe tak ramai yang mampu nak buat(1. Buah mahal, 2. Malas nak makan). And another reason is sebab the general quality of kita punya tanaman dan ternakan sekarang dah sangat berkurang berbanding dulu2 (isu GMO, pencemaran, etc.) and that is where Shaklee punya product comes in place. 


Shaklee pun ada produk Vitamin C and the best part pasal Sustained Released Vita-C Plus oleh Shaklee ni is dia ada special 'Sustained Release' yang bermaksud perlepasan berperingkat. 



Badan kita tak produce and store Vitamin C, sebab tu lah kita kena include Vitamin C dalam diet harian kita. Any extra Vitamin C ni akan di flush out dari badan kita thru urine. 

Specialnya 'Sustained Release' ni is dia akan me-release vitamin c ni secara berperingkat setiap jam, instead of bila kita makan then vitamin tu akan larut terus and extra-extra yang tak sempat nak badan nak absorb tu keluar dari badan dengan sia-sianya. Bila consume Vita-C Plus ni badan kita akan dapat supply of vitamin C secara berterusan thru out the whole day. Menarik kan? Walaupun dia larut dalam air, tapi dia akan bekerja dengan sel-sel dalam badan dulu sebelum dia keluar semula.

Vitamin C memang senang larut dalam badan kita and in fact, dia sangat sensitif dan akan destroyed kalau kita stressed, berhadapan dengan cuaca yang panas secara berpanjangan dan sebagainya. Dan ini ialah another reason kenapa kita perlukan supply Vitamin C sepanjang hari. 

Kandungan vitamin C dalam sebiji tablet Vita-C Plus ni sama dengan 7 biji oranges termasuk kulit-kulit dia sekali. Haa mampu ke nak makan 7 biji oren setiap hari? Maybe ada gang fanatic buah citrus ni maybe boleh. Tapi kalau kita substitute kan dengan sebiji tablet yang sekali telan terus settle kan amat memudahkan? Telan sebiji pagi lepas breakfast and you are ready to battle the world gitu kan. 

Sustained Release Vita-C Plus from Shaklee ni HANYA menggunakan vitamin semulajadi. Au natural gitchew. Kalau you ada choice untuk pilih nak au natural atau ada chemical synthetics dalam badan you, surely you akan opt for natural kan? So now Sara nak bagitahu you yang Shaklee hanya guna natural based yaaa! *ingat taaaau, so you tak payah pening-pening which brand yang ok and tak ok* 

If you tak percaya, you try beli Shaklee sebotol and tengok yang vitamins from Shaklee tak ada 'silica gel' kat dalam botol sebab dalam vitamins Shaklee tak ada artificial flavour, pewarna, pemanis dan pengawet. Haaa now mesti you dah percaya Sara sikit kan. 



And lastly, satu botol Vita-C Plus ada 180 biji so boleh makan untuk 6 bulan atau share 6 orang makan untuk sebulan. It's a good product and sangat economical. 

Ok, sekarang siapa nak? Comment/PM me! 



SARA 
Shaklee Independent Distributor
Whatsapp No : +6011 3788 4868
Emel : revampwithsara@gmail.com
IG/FB : @revampwithsara/ Revamp with Sara

No comments:

Post a Comment